Årets Markedsfører
Midt-Norges gjeveste pris innen markedsføring!
Sitter du på en god markedsførings-case fra 2023 som du mener fortjener heder og ære? Skriv en kort beskrivelse av casen og send den inn til oss. Vi tar kontakt med alle interessante case og du blir da invitert inn for presentasjon, foran en jury.
Hvordan er prosessen og hvilke kriterier gjelder?
En utvalgt jury setter av en hel dag for å høre og vurdere alle bidrag. Årets Markedsfører har tre tydelige kriterier:
- Strategi
- Kreativitet
- Resultat/effekt
Til slutt vil juryen sitte igjen med 3 kandidater som har fått høyest snittscore totalt. Disse tre blir invitert til å fremføre sin case på den årlige Markedskonferansen hvor vinneren blir kåret med heder, applaus og konfetti. Verden er liten og det har skjedd at jurymedlemmer har vært direkte- eller indirekte inhabile. Jurymedlemmet avstår da fra å bedømme den enkelte casen. Vinner du prisen Årets Markedsfører havner du i et meget godt selskap. De siste årene har vi sette flotte vinnerbidrag fra bla. Kolstad Håndball, Norgeshus, Trondheim Kammermusikkfestival og Britannia Hotel.
Om Prisen
Trondheim Markedsforening har helt siden 1976 delt ut den ærverdige Robert Millar-prisen "Årets Markedsfører" til lokale aktører som har utmerket seg med sin markedsføring. Premien er heder og ære, samt annonsering til en verdi av 200.000,- fra Adresseavisen.
Juryen velges fra år til år, og er sammensatt av markedsførere fra ulike deler av bransjen i Trøndelag og med ulik kompetanse.
Robert Millar stiftet Trondheim Markedsforening i 1914, da under navnet Romilla, som var Nordens første reklameforening. Millar var en grunnpilar innen reklame- og markedsføringsfaget i Norge, og hans engasjement for faget har satt spor for hvordan vi jobber med faget den dag i dag.